Puder mineralny: sposób nakładania

Jak nakładać puder mineralny? Pudry mineralne cały czas zdobywają sobie kolejne zwolenniczki ze względu na wyjątkową przyjazność dla skóry i brak reakcji alergicznych, jakie powodują klasyczne kosmetyki. Puder mineralny nie zatyka porów i jest znacznie bardziej sypki, przez co jednak jego nakładanie jest wyraźnie trudniejsze i odpowiednie jego stosowanie wymaga trochę wprawy. Najważniejsze są tutaj odpowiednie pędzle. Trzeba postawić albo na kabuki, albo na Flat top. Pierwszy z tych pędzli jest wykonany z włosia naturalnego, jest zaokrąglony i miękki, ale nie ułatwia za bardzo nakładania kosmetyku. Drugi ma lepsze właściwości użytkowe, ale jest twardy i ostro ścięty, przez co niektóre osoby skarżą się na podrażnienia skóry nim wywoływane. Podejście „na sucho” Kosmetyków mineralnych nie da się nakładać całkiem na sucho. Potrzebny jest zawsze jakiś krem nawilżający, który trzeba nałożyć na twarz i dać mu spokojnie się wchłonąć. Kiedy już go nie ma na powierzchni skóry, można zacząć nakładać puder okrężnymi ruchami od policzka na zewnątrz twarzy uważając, by na pędzlu nie było za dużo pudru i by się nie zsypywał. Każdy ruch powinien wcierać odrobinę pudru w skórę.

Podejście „na mokro” Kiedy podejście na sucho sprawia za wiele problemów lub nie udaje się uzyskać odpowiedniego krycia, trzeba zastosować podejście na mokro, w którym pędzel zwilża się wodą lub hydrolitem, po czym dopiero nakłada się na niego puder. Delikatne zwilżenie jest jedyna techniczna różnicą między podejściami na mokro i na sucho. Najlepszym sposobem na zwilżanie pędzelka jest wykorzystywanie buteleczki z atomizerem, która pozwala na kontrolowanie poziomu wilgotności po każdym psiknięciu. „Stemplowanie” Stemplowanie to trzecie z podejść, także na mokro. W jego trakcie nakłada się na zwilżony wacik odrobinę pudru i „stempluje” się nim twarz bez rozprowadzania kosmetyku. W ten sposób uzyskuje się krycie niewykonalne innymi metodami, ale jest to metoda stosowana bardzo rzadko ze względu na swoją czasochłonność i ryzyko powstania efektu maski.